حقيقة زواج نيفين مندور بالفنان محمد سعد وتعاطيها مخدرات وهيروين (فيديو)

السبت، 12 مارس 2022 11:46 ص
حقيقة زواج نيفين مندور بالفنان محمد سعد وتعاطيها مخدرات وهيروين (فيديو)
نيفين مندور
أمل عبد المنعم

الفنانة نيفين مندور تصدرت مؤشرات البحث، بعد تصريحاتها الأخيرة عن شائعة زواجها من الفنان محمد سعد، قائلة: "سمعتها من ناس كتير بتشوفني في الشارع وبيقولولي هو أنتِ بجد مرات محمد سعد؟ أقولهم لا ومخوفتش من كده عشان طالما دخلتي الوسط هتبقي معرضة للإشاعات فخلاص شر لابد منه".

تصريحات نيفين مندور

وتحدثت نيفين مندور خلال ظهورها على الفضائيات عن كواليس عملها مع الفنان محمد سعد بفيلم اللي بالي بالك عام 2003، واشتهرت باسم فيحاء وهو اسم شخصيتها خلال أحداث الفيلم، ويعد ذلك هو الظهور الأول لنيفين بعد ابتعادها عن الساحة الفنية.

 

وتابعت نيفين مندور، قائلة: "قطعت مرة واحدة بعد ما ماما تعبت لمدة 8 سنوات، وكنا داخلين طالعين من المستشفى باستمرار، وماما كانت أولى بكل دقيقة.. وتعبها كان بعد النجاح على طول، أنا كسلت وخوفت شوية في الأول، وبعدين دخلت في تعب والدتي، ولما قررت أرجع والدي الله يرحمه قالي بلاش ومحبتش أزعله، كان شديد مع الناس كلها إلا أنا".

نيفين مندور وسبب دخول الفن

ونيفين مندور كشفت أنها دخلت الفن عن طريق الصدفة، حيث أن قريب للفنان محمد سعد هو من عرض عليها التمثيل معه بفيلم "اللي بالي بالك، من تأليف نادر صلاح الدين وإخراج وائل إحسان، وبطولة النجوم: محمد سعد ونيفين مندور وحسن حسني وعبلة كامل وحسن عبدالفتاح وغيرهم، إنتاج عام 2003.

والفنانة نيفين مندور، تحدثت عن كواليس تعاطيها للمخدرات، والقبض عليها مرتين كان آخرهما في 2016 قائلة: “باختصار شديد الموضوع ده بالنسبة لي بيضايقني، هو الموضوع كان خاص بوالدي مش بيا خالص، بس هما حبوا يكسروه بيا، ورحت في الرجلين، وهو بقى بين نارين بين بنته وسمعته، لأن الموضوع مبقاش سمعته بس، لا بقيت سمعة بنته كمان".

القبض على نيفين مندور

وأردفت نيفين مندور: "بس ربنا كبير والحمد لله براءة من أول دقيقة، مفيش حد قدر يشكك فيها يعني، وفكرت كتير إني أرد ولكن ردود فعل الناس الإيجابية، وإن الناس مش مصدقة خليتني مردش وإنهم مصدقني، فأصلح لمين؟ للناس المريضة؟ دول مش فارقين معايا، غير إن نفسيًا الموضوع كان مخليني مش قادرة أعمل حاجة، لأنه جه في وقت وفاة والدتي، فكانت الظروف صعبة".

بداية نيفين مندور

ونيفين مندور كانت بدايتها وهي بسن صغيرة وهي تشارك في المسرحيات المدرسية وتعمل بها وحتى وقت الجامعة الي ان قدمت أول بطولة لها من خلال فيلم "اللي بالي بالك" واختفت بعدها لمدة 6 سنوات وعادت بعدها لتشارك في عدد من الاعمال السينمائية والتلفزيونية.

وبتاريخ 12 مارس 2013 لقت قوات الشرطة المصرية القبض على الفنانة نيفين مندور، بعدما وجدت برفقة شخصين أحدهما نقيب بالقوات المسلحة والآخر مدير تسويق بأحد النوادي داخل سيارة وبحوزتهم كمية من مخدر البانجو تتجاوز 80 جرامً، ولكن تم إخلاء سبيلهم بكفالة 5 آلاف جنيه لكل منهم، لاتهامهم بتعاطي الهيروين.

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق


الأكثر قراءة