متآمر واهبل.. المقاول الهارب محمد علي يعترف في بث مباشر بتنفيذ مخطط إنهاك الشرطة لاقتحام الميادين

الجمعة، 25 سبتمبر 2020 08:08 م
متآمر واهبل.. المقاول الهارب محمد علي يعترف في بث مباشر بتنفيذ مخطط إنهاك الشرطة لاقتحام الميادين
المقاول الهارب محمد علي
دينا الحسيني

 
اعترف المقاول الهارب محمد علي في بث مباشر منذ قليل عبر حسابة الرسمية علي موقع التواصل الاجتماعي " الفيسبوك "، بتنفيذ مخطط جماعة الإخوان الإرهابية في إنهاك وإرباك الشرطة المصرية ، وقال بمقطع الفيديو نصاً :" احنا اللي بنعمله هلك للداخلية ومش هيقدروا يصمدوا قصادنا 4 ايام كمان ويمكن يكون في مفاجأه ونعرف ندخل الميدان".
 
 
إعترافات محمد علي التي تحاول جماعة الإخوان التنصل من تفيذها كمخطط لإسقاط مصر تأتي بعد ساعات من  فيديو مسرب حصل علية موقع  العربي الحديث وكشف عن خطة جماعة الإخوان لإنهاك قوات الشرطة المصرية ، الحوار الدائر في التسجيل الصوتي  بين القياديين من جماعة الإخوان المسلمين، محمد  سودان عضو التنظيم الدولي، والدكتور أحمد، كشف عن  خطة الجماعة لإنهاك قوات الشرطة، وتشتيت انتباهها فى التعامل معهم .
 
 
وخلال التسريب الصوتي قال سودان في : " أنا شايف الوقفة دي مش مجدية: المهم بقى في اللي جاي اللي الحديث ، اللى راح خلاص بقى " ، ورد عليه شخص يدعى الدكتور أحمد قائلا احنا مكملين في الطريق يا دكتور، ليقاطعة سويدان قائلا أنا شايف إن وقفة 20 ولا 30 في الشارع دي غير مجدية.
 
أنا شايف إنه لما هيفرض قضبته ورد الشخص الذي يدعى الدكتور أحمد قائًد أنا أعتقد إنه اللي بيسمح بيه هو اللي سامح بيه، وقاطعة قائلا يا دكتور أحمد أنا كنت ظابط في الجيش وعارف صعوبة الوقفة في الشارع لمدة كبيرة، بتكون صعبة على الظابط والعسكري، لن يستمر ولم يستمر الواحد منهم مش بيعرف يروح الحمام.
 
وأوضخ القيادي الإخواني أنه يجب الاستمرار في التظاهرات بالميادين والخروج بمسيرات مستمرة على مستوى المحافظات المختلفة لإنهاك قوات الأمن وشل البلد وإضعاف الحالة الاقتصادية للدولة ومنع الموظفين والعمال من ممارسة اعمالهم.

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق