شوبير ينصح ساسي .. الزمالك شالك على العين ومش هتلاقى الدلع ده فى الدحيل

الأحد، 03 يناير 2021 11:23 ص
شوبير ينصح ساسي .. الزمالك شالك على العين ومش هتلاقى الدلع ده فى الدحيل
فرجاني ساسي

 
 
"لو مشيت من الزمالك هتاخد فلوس ده ممكن بس محدش هيدلعك مش هتلاقى دلع الزمالك ده بره" ... هذه هي الرسالة التي وجهها  الإعلامي أحمد شوبير للتونسي فرجاني ساسي لاعب خط وسط نادى الزمالك تعليقا على رحيله من القلعة البيضاء لنادي الدحيل القطرى.
 
وطالب شوبير من التونسي الدولي بالاستمرار في القلعة البيضاء فى الفترة المقبلة، قائلاً خلال برنامجه الإذاعى عبر أون سبورت إف إم : "لجنة الزمالك أنهت كل الملفات الشائكة بنجاح ويتبقى لها فقط الثنائي مصطفى محمد وفرجانى ساسي وهما ملفان بمثابة الصداع فى رأس مسؤولى القلعة البيضاء".

ويضيف شوبير: "ساسى يملك عرضاً مغرياً للغاية من الدحيل القطري، وعشان كدا بقوله الناس فى الزمالك شالوك على العين والرأس، كنت أول سنة هايل والناس عشقتك وغنتلك فى المدرجات وبقيت زى سلطان زمانك فى شوارع مصر، وفى تانى سنة مكنش مستواك مميز زى السنة الاولى ومع ذلك جمهور الزمالك نسي دا واستمر يدلعك".

وأكمل شوبير: "لو مشيت من الزمالك هتاخد فلوس ده ممكن بس محدش هيدلعك مش هتلاقى دلع الزمالك ده بره، وبقول للزمالك لو ساسى عايز يمشى فعادى عندكم إمام عاشور لاعب ممتاز ومستواه بيتطور وأداؤه ممتع بس محتاج شوية حاجات تتظبط وده دور باتشيكو وأشرف قاسم وعبد الحليم على".

وأردف شوبير: "وإمام عاشور نفسه لازم ميركزش مع السوشيال ميديا ويركز فى ايده ورجله وتدريباته ويخليه هادى فى الملعب كلنا مرينا بالعصبية بس الشاطر اللى يخلصها بدرى بدون خسائر لأنها لو استمرت محدش هيخسر إلا إمام عاشور نفسه".

وأتم شوبير حديثه قائلا : "إمام عاشور مع حسين فيصل اللى باتشيكو مقتنع بيه ويمنحه فرص لم يحصل عليها فى إعارته لطنطا واللاعب كورته كويسة ومع عودة حسام أشرف وأسامة فيصل سيكون لدى الزمالك مخزون مواهب لاينضب من الناشئين نواة المستقبل".

الجدير بالذكر أن فرجاني ساسي لم يحسم الجدل حول تجديد تعاقده مع النادى الأبيض، خاصة أنه أصبح من حقه في الوقت الحالي التوقيع لأى نادٍ آخر دون الرجوع إلى الزمالك، نظرًا لانتهاء مدة تعاقده بنهاية الموسم الحالي، ورغم حصول ساسى على جزء كبير من مستحقاته المالية قدرها 530 ألف يورو بما يعادل 10 ملايين و700 ألف جنيه، إلا إن اللاعب ما زال يتهرب من إدارة النادى لعدم حسم موقفه النهائي من التجديد.
 
وبعد أن أبدى مسئولو الزمالك حسن نيتهم بتحويل جزء كبير من مستحقات ساسى المتأخرة، ليعكسوا بذلك رغبتهم الملحة في استمرار اللاعب، وترتب عليه عقد جلسة معه من أجل توقيع العقود، كشف مصدر فى النادى الأبيض، إن ساسى "صدر" مهند عون وكيل أعماله والذى طلب الحصول على قيمة المستحقات المتأخرة كاملة وليس جزء فقط، حتى يتمكن اللاعب من التجديد، ليصبح الأمر متوقفًا على جلسة جديدة مع اللاعب للوصول لصيغة ترضى الطرفين وحسم ملف التجديد.

 

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق


الأكثر قراءة