رنا سماحة تعليقا علي انفصالها بعد ايام من حملها: "ولاد الأصول بيعاشروا بالمعروف وبيفارقوا بالإحسان"

الخميس، 26 أغسطس 2021 12:36 م
رنا سماحة تعليقا علي انفصالها بعد ايام من حملها: "ولاد الأصول بيعاشروا بالمعروف وبيفارقوا بالإحسان"
رنا سماحة
ريهام عاطف

أثارت المطربة رنا سماحة حالة من الجدل بعد توجيهها رسالة شديدة اللهجة رافضة الافصاح عن اي تفاصيل عن حياتها الخاصة وذلك بعد ايام قليلة من اعلان حملها بطفلها الاول من زوجها الملحن سامر أبوطالب، الا ان الامر اختلف بعد تداول انباء عن انفصال رنا سماحة ، خاصة بعد إلغاء متابعة زوجها، كما حذف الثنائي كل الصور التي تجمعهما في جميع المناسبات حتى حفل زفافهما وشهر العسل ، وذلك عبر حسابيهما بموقع الصور والفيديو "إنستجرام"وهو ما جعلها تتصدر التريند للمرة الثانية خلال ايام قليلة.

رنا سماحة وزوجها
رنا سماحة وزوجها
رسالة رنا سماحة
كتبت رنا سماحة في رسالتها التي نشرتها على حسابها بموقع "انستجرام": "عذراً أيها الـtrend فلدي ما هو أغلى من كنوز العالم".
مضيفه "اتعلمت في بيت أهلي إن العلاقة بين الراجل والست أمانة مينفعش تطلع بره البيت.. خطيبتك مراتك طليقتك أياً كان الأمانة دي ولاد الاصول بس اللي بيعرفوا يصونوها وميفشوش أسرارها، ولاد الأصول بس اللي مبيكذبوش ولا بيتدعوا على بعض بالباطل، ولاد الأصول مبيقذفوش المحصنات (كبيرة من الكبائر)، ولاد الأصول بس اللي مبيخونوش الأمانة".
 
كما اضافت رنا سماحة قائلة "ولاد الأصول بس مبيفجروش في الخصام.. ولاد الأصول مش محتاجين يستعطفوا حد ولا محتاجين يتدعوا المثالية بيسيبوا أخلاقهم تتكلم عنهم ومبيتكلموش هم عنها.. ولاد الأصول مبيلقحوش على بعض مبيجيبوش سيرة بعض غير بالخير.. ولاد الأصول بيعاشروا بالمعروف وبيفارقوا بالإحسان، ومبينسوش الفضل بينهم، ده اللي ربنا أمرنا بيه ده اللي أهالينا ربونا عليه ده اللي الإنسانية بتقوله".
رسالة رنا سماحة
رسالة رنا سماحة
واستطردت: "أي حاجة غير كده تبقى عدم تربية.. قلة دين.. انعدام الأخلاق ده مينفعش نزينه ونقول أوووووه ترند في داهية الترند اللي ينسينا أخلاقنا وتربيتنا وأصولنا، الإنسان بيعيش حياته وبيمشي (رحلة) مش هيفضل منها غير سيرتك وأعمالك الطيبة وكلمتك اللي بتتصدق بيها.. سيبوا الخير وأنتوا ماشيين عشان الناس تدعيلكم بدل ما يدعوا عليكم، اجعل من يراك يدعو لمن رباك".
رنا
رنا
واضافت قائلة "بطلب من أي حد هيكلمني عشان يعرف أي تفاصيل تخص حياتي الخاصة يوفر على نفسه وميكلمنيش ميهمنيش السبق الصحفي ولا الشو الإعلامي ولا الأكثر بحثاً غير في شغلي فقط في الخير والفرحة وبس".
 
وانهت رنا سماحة رسالتها وكتبت : "عاهدت نفسي وأهلي والناس اللي بحبهم أني أكون خير قدوة، عاهدت ابني اللي عيني لسه مشافتوش أني أربيه على الأصول والاحترام والرقي، عاهدته أني أربيه يبقى (راجل) فمتستنوش مني ما يفعله الآخرون مش عايزه أبقى ترند".
اعلان حمل رنا سماحة 
كانت رنا سماحة قد اعلنت منذ ايام قليلة عن حملها من خلال مقطع فيديو نشرته عبر «إنستجرام» ببطن مُنتفخ وابتسامات تعبّر عن سعادتها، وعلّقت "احساس كبير، شعور خطير، بحاجة جامدة بتربطنا" لتتلقي المباركات من معجبيها وجمهورها كما كشفت عن استعدادها لإطلاق حفل غنائي جديد الشهر المقبل رغم حملها، وذلك منذ ساعات.
حمل رنا سماحة
حمل رنا سماحة
حيث نشرت رنا سماحة عبر صفحتها الشخصية بـ "إنستجرام"«الغاليين بفكركم بميعادنا يوم 7 سبتمبر، وهيكون يوم ثلاثاء إن شاء الله، فيه أغاني جديدة ماسمعتوهاش مني قبل كده بما أننا بقالنا كتير ماتقابلناش في حفلات، فأنا مجهزة الأغاني اللي نزلت مؤخرًا كلها».

رنا سماحة في الزفاف
رنا سماحة في الزفاف
 للاطلاع على أبرز وأهم الأخبار والأحداث يرجى الاشتراك بالصفحة الرسمية لموقع صوت الأمة.. اضغط هنا
 

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق


الأكثر قراءة