«معدي الناس».. ينهي خلافات الهضبة

الأربعاء، 19 يوليو 2017 04:10 م
«معدي الناس».. ينهي خلافات الهضبة
عمرو دياب
فاطمة علام

أعلن مؤخراً الهضبة عمرو دياب عن طرح ألبوم جديد بعنوان « معدي الناس » في مفاجأة لجمهوره ومحبيه الذين ينتظرون أعماله، منذ سنوات بعيدة ليتربع على عرش الغناء بصوته واختياره للأغاني، مما يجعله يحصل على العديد من الجوائز.

ووجه الملحن عمرو مصطفى التهنئة « للهضبة » قائلاً : « عمرو دياب، الصيف مايبقاش صيف من غيره، هو مش بس استاذي، هو صديق وأخ من أول ما مسكت الجيتار، من أول ما كنت أنا وأصحابي مانفوتلوش ولا حفلة.. سوء التفاهم بيحصل بين كل الناس لكن أنا عمري ماقلت أو لمحت حتى بأي إهانه ليه بالعكس كنت مدافعا عنه دايما حتى في وقت بعدنا عن بعض....أنا لازم اعترف بعد اللي وصلت ليه بفضل الله إنه كان سبب كبير في شهرتي، إيمانه بيا وبموهبتي كان دايما حافز ليا إني أبدع .. عمري ماسمعت إنه قال كلمة وحشة عني لإنة إنسان راقي قبل ما يكون فنان راقي..خلافتنا كانت بسبب شركة إنتاج مش أي حاجة تانية...كنت ولازلت بتعلم منه وبستنى جديدة زيي زي الملايين من جمهوره اللي ذكراياتنا كلها على أغانيه..مستنيين ألبوم الهضبة عمرو دياب»، وبهذه التهنئة يكون أنها خلافة مع الهضبة الذي استمر وقت طويل .

وليس عمرو مصطفي أول من أنهي خلافه مع الهضبة بعد أعلانه عن ألبوم معدي الناس، بل سبقه المؤلف والشاعر الغنائى أيمن بهجت قمر وأنهي خلافا دام لأكثر من خمس سنوات مع الهضبة عمرو دياب.

ونشر «قمر» عبر حسابه الشخصي فيس بوك  الاعتذار، قائلاً:« خمس سنين زعل كتير أوى بصراحة وأنا غلطت لأنى اقحمت عمرو فى مشكلتى مع روتانا، وغلطت أكتر لأنى أظهرت الخلاف ده في العلن، ولكن الواحد طول الوقت بيتعلم ومحدش كبير على الاعتذار».

واستكمل :«ويا عمرو زى أنا ما غلطت فى العلن بعتذر لك فى العلن، أنت فوق إنك فنان كبير أنت أخ حقيقى على المستوى الشخصى أنا افتقدته وعفا الله عما سلف ..وعايز أقدم اعتذار لجمهور عمرو اللى زعل على زعله وحقكم على رأسي من فوق.. وصافى يا لبن».

كما وجه رسالة أخرى « للهضبة » للتهنئة على ألبومه الجديد معدي الناس .

بتعلم منه وبستنى جديدة زيي زي الملايين من جمهوره اللي ذكراياتنا كلها على أغانيه..مستنيين ألبوم الهضبة عمرو دياب.

وأيضاً أنهت شركة روتانا خلافاها مع عمرو دياب بعد عامين، وأقيمت جلسة صلح بين الطرفين، وذلك بعد إعلان الهضبة عن ألبومه الجديد معدي الناس.

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق