خالد صلاح يفضح أكاذيب الهارب أيمن نور.. كشف الحقيقة في واقعة نجيب ساويرس

الأربعاء، 20 مارس 2019 03:00 م
خالد صلاح يفضح أكاذيب الهارب أيمن نور.. كشف الحقيقة في واقعة نجيب ساويرس
خالد صلاح

فى رد واضح وحاسم على مزاعم وأكاذيب الإخوانى الهارب أيمن نور، وادعاءاته العارية من الصحة، كشف الكاتب الصحفى خالد صلاح، رئيس مجلس إدارة وتحرير اليوم السابع، كذب أيمن نور، وادعاءاته بمنع حلقة له من قناة on tv سابقا، مؤكدا أنه كان محل احتقار من المحطة، موجها رسالة شديدة اللهجة له، مفادها :" سمعتك كانت بتخلى الناس تتكسف تجيبك فى أى حتة"

وقال الكاتب الصحفى خالد صلاح :" كذاب جداً يا أيمن، وكذبك مش مفاجئ الحقيقة، كلنا عارفينه من زمان، لم يحدث مطلقاً إن نجيب ساويرس منع لك حلقة فى القناة خلال فترة عملي فى ontv وده بالمناسبة قبل ٢٥ يناير خلال حكم مبارك، الحقيقة إنك كنت محل احتقار المحطة بعد اللي حصل مع جميلة إسماعيل واللي حصل فى بيتك هذا أولاً".
الكاتب الصحفى خالد صلاح

تغريدة الكاتب الصحفى خالد صلاح
 

وتابع صلاح :"نجيب ساويرس وجه المحطة من بدايتها لاستضافة معارضين أقوى منك وأشرف منك قبل وبعد يناير، أنت سمعتك كانت بتخلي الناس تتكسف تجيبك فى حتة، وأظنك فاكر لما اتحايلت عليا تيجي الجورنال واتعاطفت معاك فى نفس التوقيت عشان أساعدك فى أزمتك العائلية وطلبت إني ماخدش حاجة من جميلة إسماعيل خالص".

خالد صلاح
 الكاتب الصحفى خالد صلاح يفضح أيمن نور على تويتر
 

وواصل الكاتب الصحفى فضحه لأكاذيب أيمن نور :"أنت يا أيمن يا نور عشان بتاخد تعليماتك من ظباط مخابرات قطريين وأتراك مفكر إن كل الناس زيك، اللي زيك لازم يخجل من إن مرتبه بيتصرف من أجهزة مخابرات معادية لبلاده . مال حرام ليك ولولادك وبيتصرف على الحرام،  هفضى بس وأكتب لك يا أيمن القصة الكاملة لاحتقارك من الوسط الصحفي والإعلامي بعد وقائع ما جرى مع جميلة إسماعيل عشان الناس تعرف الحقيقة".

 

يذكر أن الهارب أيمن نور يرأس مجلس إدارة قناة الشرق الموالية لجماعة الإخوان والتى تبث من اسطنبول بتركيا،وتتلقى الدعم المالى واللوجيستى من المخابرات التركية ، كما تستخدمها إدارة أردوغان كمنصة لنشر الشائعات والأخبار الكاذبة عن مصر ، والعمل على تشويه ما يتحقق من إنجازات مصرية على كافة المستويات والتحريض على الفتنة وتشويه الرموز ونشر الإحباط.

كما شهدت قناة الشرق تحت رئاسة الهارب أيمن نور مؤخرا سلسلة من الفضائح المالية والجنسية والمهنية ، كشفها عدد من الإعلاميين والإداريين المفصولين من القناة بأوامر أيمن نور ، منها اختلاس "نور" مخصصات القناة لصالحه وإصداره أوامر بفصل كل من يختلف معه وكذلك افتضاح العلاقات المشبوهة لـ " نور" ، وإنفاقه ببذخ على شهواته ، فيما يمنع مخصصات العاملين بالقناة.

 
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق