لقاء الخميسي تهاجم المنتخب وتتصدر التريند: عدم اختیار أوسه غير منطقي (صور)

السبت، 20 مارس 2021 10:59 م
لقاء الخميسي تهاجم المنتخب وتتصدر التريند: عدم اختیار أوسه غير منطقي (صور)
لقاء الخميسي
ريهام عاطف

عقب استبعاد محمد عبد المنصف، حارس مرمى وادي دجلة من حسابات جهاز الفراعنة لمعسكر مارس شنت الفنانة لقاء الخميسي، هجوما على الجهاز الفني لمنتخب مصر الأول بقيادة حسام البدري، وهو ما جعل لقاء الخميسي تتصدر التريند علي محرك البحث جوجل بعد دعمها لزوجها " اوسه " محمد عبد المنصف ،خاصه بعد تألقه خلال الفترة الأخيرة مع الغزلان الدجلاوية، مؤكدة أنه يستحق الانضمام لمنتخب مصر، مشيرة إلى أنه تمت محاربته كثيرا لكنه ظل صامدا كالجبل.
لقاء الخميسي
لقاء الخميسي
لقاء الخميسي تشيد بـ اوسه
كتبت لقاء الخميسي، عبر صفحتها الرسمية على فيس بوك: "من يومك راجل فى الملعب، كنت دايما راضى وقانع وبتتحمل أخطاء وتخاذل الغير بدون كلل ولا ملل ولا شكوى، صوتك واطى ورامى حملك على الله وعمرك ما اشتكيت ومركز فى حلمك وحبك الأول الكورة".
لقاء وعبد المنصف
لقاء وعبد المنصف
وأضافت لقاء: "اتحاربت كتير ومازالت الحرب قائمة، ومع ذلك صامد كالجبل يا حبيبى ومش شايف غير حلمك، النهارده وفى اللحظة دى وبعد سنين انتظار وحلم وجودك تانى فى منتخب بلدك، وبعد صبر كتير وطويل وثقتك فى حلمك، لو فعلا ماخدتش مكانك اللى تستحقه فى منتخب مصر يبقى أكيد فى حاجة غلط، اوسه يستحق منتخب مصر".
لقاء الخميسى تهاجم حسام البدرى 
قامت الفنانة لقاء الخميسي بمهاجمة حسام البدري فكتبت عبر صفحتها الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" "أنا عمري ما تدخلت في موضوع الكوره، بتابع من بعید وباشجع اوسه لاني مؤمنه بيه من اول لحظة جول موهوب وتحالفت ظروف كتير عليه وكان بيلعب في ضغط نفسي كبير لا يتحمله اي انسان ومع ذلك قاوم وكمل وبقى من افضل واقوى اجوال مصر " مضيفه "واللي اعرفه ان الاجوال مالهمش علاقه بالعمر طالما في فورمة كويسه ومتألق اوسه كان في المنتخب وكان دائما راجل وكابتن الجوهري رحمه الله كان بيحب اوسه ویدعمه لاول مره هاقول رأيي في اختيارات المنتخب ومالهاش علاقه بالاعبين المختارين ، عدم اختیار اوسه في المنتخب يدل وبشكل واضح ان التقييم والاختيار غير عادل وليس له اي علاقة باللاعب واجتهاده وادائه وانما في معايير تانية غير مفهومه للاختيارات !!!
لقاء واوسه
لقاء واوسه
وتابعت:"دا الي يخليني اسأل نفسي : امتى مش هايبقى في حسابات انسانيه في الشغل ، امتى هايبقى الفيصل هو الاداء ومن يستحق .. امتى هانخرج عواطفنا بره منظومة العمل في كل مجالات مصر مش بس الكوره ، اللي حصل دا ظلم كبير"وقالت:"احنا محتاجين نتغير وندي كل ذي حقٍ حقه .
لتؤكد لقاء الخميسي قائلة "اوسه من غير المنتخب برده مكمل في النجاح بس احساس وجوده في " منتخب مصر" ليه رونق وطعم تاني وشرف لكل لاعب واوسه يستحق".
 
 
للاطلاع على أبرز وأهم الأخبار والأحداث يرجى الاشتراك بالصفحة الرسمية لموقع صوت الأمة.. اضغط هنا
 

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق