"اللي مالوش كبير" الحلقة24.. عابد ينتحر بإطلاق الرصاص علي رأسه

الخميس، 06 مايو 2021 11:05 م
 "اللي مالوش كبير" الحلقة24.. عابد ينتحر بإطلاق الرصاص علي رأسه
مسلسل اللي مالوش كبير
هبة جعفر

بدأت أحداث الحلقة الرابعة والعشرين من مسلسل" اللي مالوش كبير" المذاع يوميا علي قناة" سي. بي. سي" في تمام الساعة التاسعة مساءً بمشادة بين قدرية"دينا فؤاد" زوجة الخديوي السابقة ورفعت الذهبي " خالد سرحان" والخديوي بعد زواجه منها بدون علمه ليهدده الاخر بأن بينهم تار لن يتركه ومش هيخلص العركة بينهم غير الدم وبلغ مراتك أني هاخد العيال علشان ميتربوش في ضل راجل زيك وعلي الله حكايتنا، ليرد رفعت انت بوق علي الفاضي ومعندكش حاجة تعملها واللي جي أحلي".

 

بدأ رفعت الذهبي وحسن خاطر " أحمد محمود عبد الله" التخطيط للانتقام من الخديوي خاصة بعد غضب خاطر من التأخر في التخلص من سيف خاصة أنه أثر علي سمعتهم في المنطقة ليذكره رفعت بأن أخذ الحق حرفة وأن رجالة سيف اصبحوا في جعبته وتخلوا عنه واحد ورا التاني وكلها فترة وهيكون الخديوي في قبضته، وفي المقايل بدأ مالك شقيق الخديوي في التقرب من شقيقة الضابط" محمود الرحاوي".

 

تسبب خبر زواج نادين من عابد تيمور وشعرت بخيانة صديقة عمرها والتي كانت اقرب لها من اشقاءها لتقول للخديوي" لحقت امتي نادين تقرب لعابد ويتجوزوا ازاي يحصل كدا"، ليرد عليها أنا قلتلك دي ست مش تمام وحذرتك منها من زمان، سيبك منهم وخلينا في حياتنا واننا مع بعض". بدأ الخديوي الانتقام من حسن خاطر أثناء تسليم بضاعة وخلال سيره في الطريق يجد سيارة تقف في متتصف الطريق لينزل ويتحدث مع صاحبها ليجد الخديوي في السيارة ويقوم بضرب خاطر ويحذره من الخروج من بيته ليقوم ضاحي زوج شقيقة خاطر بالظهور للدفاع عنه ليقوم الخديوي بإطلاق النيران عليه ليصيبه في الحال. بدأت نادين بالتحدث مع عماد عن تغيير اسلوب عابد تيمور معها وانه يأخد مهدات ومنوم مأثر عليه لتفأجا بعابد خلفها ليسألها بتكلمي مين لترد خالي ليطلب منها تجهيز نفسها للسفر إلي القاهرة ويطلب منها عدم الحضور للفندق لان غزل سوف تحضر ولا يريد منها أن ترأها بالفندق، لتنتهي الحلقة بحديث جنوني ونفسي بين عابد ليقوم بعدها بإطلاق النار علي نفسه وينتحر.

 

مسلسل "اللى ملوش كبير" تأليف عمرو محمود ياسين وإخراج مصطفى فكرى وإنتاج شركة سينرجى، وبطولة ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضى، وخالد الصاوى، ودينا فؤاد، وأحمد سعيد عبد الغنى، ودنيا عبد العزيز، ومحمود حافظ، وإيمان السيد، وأحمد عبد الله محمود، ومحمد عبد العظيم، ومحمود ياسين "جونيور" وحلا زلط، وتدور أحداثه فى إطار اجتماعى أكشن. ويشهد "اللى مالوش كبير" تجديد النجمة ياسمين عبد العزيز تعاونها مع المؤلف عمرو محمود ياسين والمخرج مصطفى فكرى، بعد نجاحها معهما في مسلسلها الأخير "ونحب تانى ليه"، الذى قدمت فيه ياسمين دراما اجتماعية رومانسية لاقت تفاعلا كبيرا من الجمهور، حيث ابتعدت فيه عن الكوميديا التى اعتادت على الظهور بها في أعمالها.

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق


الأكثر قراءة