ياسمين رئيس: مهنتي الأصلية ست بيت وأم وجوزي شغله كله مع ستات (فيديو)

الأحد، 07 نوفمبر 2021 01:48 م
ياسمين رئيس: مهنتي الأصلية ست بيت وأم وجوزي شغله كله مع ستات (فيديو)
ياسمين رئيس
أمل عبد المنعم

الفنانة ياسمين رئيس، تصدرت مؤشرات البحث والتريند على جوجل، بعد استضافتها مع الإعلامي عمرو أديب في حلقة السبت من برنامج "الحكاية" ، وتحدثت خلال اللقاء عن دورها في مسلسل "60 دقيقة" و"ملوك الجدعنة"، وعلاقتها بالفنانة دينا الشربيني، وذكرياتها مع الفنانة الكبيرة الراحلة دلال عبدالعزيز.

ياسمين رئيس و60 دقيقة

قالت ياسمين رئيس أنها أضفت كلمات لدورها في "60 دقيقة"، قائلة:"في مشاهد تعبتني، والتعب النفسي بيأثر علي عضويا من غير ما آخد بالي أو أحس، وعملت دوري في "60 دقيقة" وأنا حاسة إن كل حاجة سودا والدنيا ضيقة".

جوز ياسمين رئيس

تابعت ياسمين رئيس جوزي أكتر واحد بياخد باله لما أعمل شعري، شغله كله مع ستات، وزوقه حلو في كل حاجة، وابني الصغير لو عملت أي حاجة في شعري مهما كانت بياخد باله، وباباه بيقوللي بينصب عليكي، و في ستات قلبها في ودنها، لازم تقول كلام حلو طول الوقت، وطول الوقت تاخد بالك من أي حاجة في شكلها، لكن الكلام لوحده مش كفاية".

ياسمين رئيس وعلاقتها بدينا الشربيني

اردفت ياسمين رئيس قائلة:" أنا ودينا الشربيني صحاب من زمان جدا من قبل التمثيل، دينا أختي ووقفت جنبي في جوازي ووفاة أمي، و مش عايزة أحس إن مهنتي ممثلة، عايزة أحس إن أنا بمارس هوايتي، و أنا ست بيت وبعدين ممثلة، مهنتي الأصلية ست بيت وأم، وكل خمس سنين مثلا أحس إني بتغير وتفكيري بيتغير".

ياسمين رئيس والسينما

أضافت ياسمين رئيس زمان أول ما ابتدت السينما كانوا بيقولوا إن الحلاوة مهمة، بس مع الوقت كل حاجة اختلفت، إزاي تبقى شبه الناس، وشوفت وعاشرت البنت الشعبية، وطول عمري بركز قوي مع الناس،البنت الشعبية في "ملوك الجدعنة" مختلفة عن شخصية شعبية عملتها في حاجات تانية زي "طرف ثالث" أو "فتاة المصنع".

ياسمين رئيس ودلال عبدالعزيز

وقالت ياسمين رئيس عن دلال عبدالعزيز ست لا تعوض، و عاشرتها وقت تصوير "ملوك الجدعنة"، وطول الوقت كانت بتفكرني بماما الله يرحمها.. كما أكدت الفنانة ياسمين رئيس إنها تتعامل مع التمثيل أنه "هواية" بينما تبقى مهنتها الأساسية هي أن تكون زوجة وأما.

الفنانة ياسمين رئيس وهادي الباجوري

وتحدثت ياسمين رئيس عن زوجها المخرج هادي الباجوري وردا على سؤال الإعلامي عمرو أديب وهو "جوزك بياخد باله لما تغيري لون شعرك"، قالت :"طبعا بياخد باله، دا جوزي أكتر حد بياخد باله، ده شغله كله مع ستات وذوقه حلو جدا جدا في كل حاجة.. والست أصعب من الراجل، الراجل بسيط ومن ساعة ما جبت ولد بقت تصعب عليا الرجالة".

أخر أعمال ياسمين رئيس

وكانت آخر أعمال الفنانة ياسمين رئيس، فيلم "قمر 14"، وكان ضمن فعاليات مهرجان الجونة السينمائي الدولي بدورته الـ5، ويشاركها البطولة خالد النبوي وأحمد الفيشاوي وشيرين رضا، وتنتظر "ياسمين" عرض الفيلم نهاية العام الجاري، كما تنتظر عرض فيلمها "جارة القمر" الذي تشارك في بطولته، كما عرض لها مؤخرا مسلسل "60 دقيقة" على إحدى المنصات.

للاطلاع على أبرز وأهم الأخبار والأحداث يرجى الاشتراك بالصفحة الرسمية لموقع صوت الأمة.. أضغط هنا
 

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق