أول تعليق من سما المصري عن القصيدة الجنسية

السبت، 06 فبراير 2016 06:45 م
أول تعليق من سما المصري عن القصيدة الجنسية
سما المصرى

قالت الفنانة سما المصرى تعليقا على قصيدة "جنازة سما المصرى" التى ألقاها الشاعر صلاح عبد الله على قناة "الشرق الإخوانية"، إن الشاعر الإخوانى "هاجمني فى قصيدة شعرية وهذا حقه" لكن هو شافنى إزاى عشان يشتمنى وهو أعمى؟ أنا هاتجنن والله".

وأضافت سما إن في تصريحات لـ"صوت الأمة": " هذا دليل على أن الإخوان يساقون من أي شخص وفى أي وقت.. المحامى الخاص بي سيتابع القضية التى حركتها ضد عبد الله لإني مش فاضية للإخوان وعندني حاجات أهم".

كان الشاعر صلاح عبد الله ألقى قصيدة شعرية فى هجاء سما المصرى، تضمنت "عمر الشريف يموت، عادى.. محدش من مكانه يفز.. لأنه لا لبس سوتيان ولا اتعلم يقوم ويهز.. ولا اتعلم يبين صدره للجماهير ولا رجليه.. يموت يحيى.. يا شيخ كبر هناخد من جنازته إيه؟ ولو ماتتت سما المصرى حياتنا هاتتقلب يا شقيق.. هانعمل وقت خارجتها باللى فيها تضيق.. هاتسمع وحوحة وآهات.. مفيش فيها عياط وصويت.. وهانغسلها بالويسكى ونعمل الاسترتش كفن.. وندهن نعشها بسويت وهانحط لها بعد الغسل طبعا مسكرة مع روج.. وساعة الدفنة ندفنها بتربة بلوج.. وهنأجر حنوتى عجيب يكون من صنف راسبوتين.. وتلقى النعش يترقص على الاكتاف شمال ويمين.. وتلقى الكل رغم ظروفه بيشارك ما يتمنعش.. وهاتلاقى المراهقين جم عشان يتحرشوا بالنعش".

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق