منال عبداللطيف:"طليقة زوجي عاشت في بيتي" (فيديو)

الأحد، 30 أكتوبر 2022 11:07 ص
منال عبداللطيف:"طليقة زوجي عاشت في بيتي" (فيديو)
منال عبداللطيف
أمل عبد المنعم

بعد غياب طويل ظهرت الفنانة منال عبداللطيف، وتصدرت تصريحاتها مؤشرات البحث خلال الساعات الماضية، وكشفت حقيقة ارتدائها الحجاب بسبب تساقط شعرها، قائلة: "عشت قصة مأساوية، لأن كان فيه واحدة فضلت تكلمني على الماسنجر وتقول لي أنت اتحجبتي ليه، قولت لها الحمد لله، قالت لي لا أنتي اتحجبتي لأن أنتي قرعة".

تصريحات منال عبداللطيف

وتابعت منال عبداللطيف خال لقائها عبر برنامج فضائي: "الست دي قالت لي أنا عرفت أنك كنتي بتصبغي شعرك ووقع وبقيتي قرعة علشان كدا اتحجبتي"، متابعة: "عمري ما عملت صبغة في شعري"، الست دي طلبت تكلمني فيديو كول علشان تتأكد وفضلت تكلمني كتير، وتبعت لي رسائل وتقولي يا قرعة".

منال عبداللطيف وحياتها الشخصية

وتحدثت الفنانة منال عبداللطيف عن تفاصيل حياتها الشخصية وعن زواجها، كما تحدثت عن علاقتها بطليقة زوجها قبل وفاتها، قائلة:" أنها كانت لا تُفكر في الزواج وتفكر في ابنتها وحياتها وعملها فقط، وقابلت حازم وحصلت كيميا بينا لكن كنت رافضة موضوع الجواز وفرح بنتي اتعرفت على حازم  واتعرفت على بنته وحبوا بعض.

بنت منال عبداللطيف

وواصلت منال عبداللطيف: حازم زوجي قال لفرح بنتي أنه عايز يتجوزني وماما رافضة وانا هبقى باباكي وشوفي اوضتك حلوة أوي وهنعيش سوا، فرح جت قالتلي يا ماما أنا بحب بابا حازم ونفسي أعيش معاهم في البيت ووافقي عشان خاطري ووافقت.. حازم شايلها الموضوع ده لغاية دلوقتي ومفيش فرق بين التلت بنات في البيت  وانا بشكره وبيشكرني لان في بينا احترام ومودة وحب".


منال عبداللطيف: طليقة زوجي عاشت عندي

وأردفت منال عبداللطيف: "التلت بنات بالنسبالي هما كل حاجة في الحياة ولما مريم أبنه جوزي جت تعيش معانا بقى عندي 3 بنات، لأن مامت مريم كانت غاليه عندي أوي الله يرحمها وكنت بحبها جدًا، وكشفت منال أنها كانت على تواصل دائم مع طليقة زوجها مُنذ بداية زواجها من حازم، موضحة أنها كانت تعيش معاهم قبل وافتها وقالت: جيراني كانوا مستغربين أن طليقة زوجي قاعدة معايا في البيت بس أنا مش ببص على المسمى، في انسانيات قبل المسميات".


منال عبداللطيف: مسئولية البنات الثلاثة في ايدي

وتابعت منال عبداللطيف: طليقة حازم كانت تحتاج للرعاية قبل وفاتها وكانت مش مصرية ومكنتش تعرف حد في مصر ومكنتش حابة ابنتها مريم تبقى لوحدها مع والدتها في الوقت ده، و بعد ما توفت والدة مريم بقيت أعتبر التلاتة عندي واحد وبعاملهم نفس المعاملة، وأصبحت مسئولية البنات الثلاثة في إيدي أنا.

منال عبداللطيف: لست من هواة المطبخ

قالت منال عبداللطيف أنها ليست من هواية المطبخ ولا تحب أن تطبخ إلا اذا شعرت بالحب معلقة: الست تحضر لجوزها الغدا عادي وأنا مع أن الست تقوم بكل واجباتها بمنتهى الحب لكن بعيد عن الأجبار.

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق