خبط بالعقل.. شاومينج يتحدى وزارة التربية والتعليم.. البيت الأبيض يجبر قطر على وقف تمويل الإرهاب.. بلاها عياءة المناكير والماسكرا بيحبوا السرطان

الخميس، 01 يونيو 2017 08:01 م
خبط بالعقل.. شاومينج يتحدى وزارة التربية والتعليم.. البيت الأبيض يجبر قطر على وقف تمويل الإرهاب.. بلاها عياءة المناكير والماسكرا بيحبوا السرطان
خبط بالعقل
فاطمة ياسر

- «شاومينج» يؤكد حصوله على امتحان اللغة العربية للثانوية العامة

وزارة التربية والتعليم في مصيبة سوده أكيد عرفتوها وهي العفريت أبن العفاريت «شاومينج» اللي بيحلم بامتحانات الثانوية العامة ويكتبها وسبحان الله بطلع صح زي الحلم.. المصيبة بقي أن «شاومينج» مطلعش عفريب في مصر بس دة كمان في إسرائيل.. ومش بعيد نلاقيه أنتشر حول العالم.. بس وزارة التربية والعليم حلفت يمين عظيم 3 إنها مش هتسمح لشومينج أنه يحلم بالإمتحنات ويسربها زي السنة إللي فاتت..بس شاومينج مسكتش وقال: تم التأكد من امتحان العربي 3 ثانوي وموجود معانا من دلوقتي..قوم إيه بقى رئيس امتحانات الثانوية العامة بيقولك دية إشاعة.. بس إحنا هنعرف يوم الأحد دية إشاعة ولا حقيقة..

- «جراندي» تتبرع بأجرها لصندوق الطوارئ بمانشستر


«جراندى» نجمة البوب الأمريكية تقيم حفلا خيريا لضحايا مانشستر الأسبوع المقبل.. ودة طبعا بعد التفجير إللي حصل في المدينة الأسبوع الماضى وتسبب في وفاة  22 شخصا.. المهم بقي إيرادات الحفلة دية هتروح لمين؟.. هتروح لصندوق الطوارئ «وى لاف مانشستر» الذى أسسه مجلس مدينة مانشستر بالشراكة مع الصليب الأحمر البريطانى..الخير لا بيفرق بين غني ولا فقير ولا فنان ولا اجنبي ولا عربي..الإنسانية كنز لا يفني يا سادة..

- البيت الأبيض يلزم قطر بعدم تمويل منظمات الإرهاب

قطر في مصيبة سودة..أصل البيت الأبيض إنهاردة ألزمها بإنشاء آلية للرصد والتحقق من عدم تمويل التنظيمات الإرهابية.. ودة طبعا طبقا للاتفاقية إللي وقعت عليها في القمة الأمريكية الإسلامية في الرياض الأسبوع إللي فات..ودة له معاني كتير أوي وخطير..تفتكروا إنها نهاية الإرهاب في الشرق الأوسط ولا نهاية قطر؟.. أنا عن نفسي مش فهمة أي حاجة بس إللي جاي أكيد أحلا..


نصيحة علي الماشي.. ابعد عن الشر وغاني له.. الجمعية «البريطانية لسرطان الثدى» بتقول إن المانيكير والماسكرا بيزودوا نسبة بمرض السرطان..

 

 
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق