«الراقصة والحرباية والرخيص».. تفاصيل خناقة شلة وسط البلد

الإثنين، 24 يوليو 2017 06:21 م
«الراقصة والحرباية والرخيص».. تفاصيل خناقة شلة وسط البلد
الناشط السياسى وائل عباس
عنتر عبداللطيف

«شلة وسط البلد» وقعت فى بعض وشن ما يعرف نفسه بالناشط  السياسى وائل عباس هجوما حاداً من تدعى كونها ناشطة سياسية سناء سيف ودخلت على الخط منى برنس مدرسة الأدب الإنجليزى بجامعة قناة السويس وهاجمتهم جميعا نورهان حفظى زوجة أحمد دومة المحبوس بتهمة حرق المجمع العلمى والتى دخلت أيضا مهاجمة وائل عباس.

وائل ي

 

وصلة الردح بدأت بنشر وائل عباس بوست هاجم فيه سناء سيف قائلا: «والله انتي عيلة رخيصة وتافهة يا سناء وزياطة زي اخواتك تمام! أنا آسف إني كنت معجب بيكي في يوم وباقول البنت دي فلتت من الوساخة! بس قعدتك وسط الغربان ها تخليكي ايه غير حداية».

عقب نشر عباس للبوست انقسم اصدقاء الطرفين بين مؤيد ومعارض واشعلت التعليقات المعركة بين الطرفين أكثر ما دعا سناء سيف من لتكتب رداً على انتقاد وائل عباس لها: «مكنتش أعرف انك رخيص للدرجة دى».

 

large-2984936895027721025
 
 
كما شهدت مواقع التواصل الإجتماعى وصلة ردح  كان بطليها هذه المرة ايضا وائل عباس والطرف الآخر منى برنس الشهيرة بـ «دكتورة الرقص».
 
«برنس» نشرت «بوست» للرد على المنشور الذى نشره «عباس»، وهو البوست الذى سب فيه عدد من النشطاء السياسين.
 
سناء
 
وقالت برنس من خلال صفحتها على «فيسبوك»: «كاس و داير.. فاكر يا أستاذ وائل لما شاركت في التحفيل عليا من سنتين ونص و عملت منشن لشوية عيال صيع دخلوا يشتموني باسم الثورة.. أهو جالك يوم... أشرب بقى.. عشان تعرف بس أنت واللي زيك يعني إيه فاشية ثورية».
 
 
Captureg
 

أما نورهان حفظى فقالت: «معرفش وائل عباس عمل إيه ومش مهتمة احرق دمي وادخل أشوف بس في مثل هذا السف اللي شغال عليه حابة أشارك الناس معرفتي عنه.. وائل عباس ده الناشط الثوري الوحيد اللي قال عليا عاملة عمليات تجميل ونشر الورقة اللي نشرها عكاشة على إنها وثيقة وظاط آخر ظيطة وقالك أحمد دومة رايح لبنان ينفخ مراته وأنا عمري ما شفته أصلا بس كان متخانق مع أحمد على تويتر في وقت مكنش عندي تويتر فيه عشان أتابعها حتى.. طبعا هو قال عن أحمد مثلا إنه مخبر وبيشتغل مع الأمن مقابل كروت شحن وأنه محبوس الأربع سنين دول عشان يتلمع ويرجعوه تاني بس في ناس بتشوف ده رأيه وهو حر وأنا الحقيقة بتعامل معاه على أنه مريض.. بس الأكيد بالنسبالي إن وائل عباس مش حد عنده رؤية عشان نقعد نتناولها ونشتبك معاها».

12565360_983877838348767_772640522535367475_n
 

اقرأ أيضا:
«ما شافهمش وهما بيتمولوا».. «شرشحة فيسبوكية» بين وائل عباس وسناء سيف

سناء سيف.. «ما تخافش من ليلى خاف من خلفتها»

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق