رئيس الأركان من الإسكندرية: «اللي شايفينه من امبارح دي حالة حب»

الثلاثاء، 27 مارس 2018 12:55 م
رئيس الأركان من الإسكندرية: «اللي شايفينه من امبارح دي حالة حب»
الفريق محمد فريد

أشاد رئيس أركان حرب القوات المسلحة، الفريق محمد حجازي، بمشاركة المصريين فى الانتخابات الرئاسية، قائلا: «حاسين ببلدهم ومقدرين الظروف التى تمر بها بلدهم، وحاسين باللى تم خلال الفترة الماضية، وخايفين عليها».

وأضاف رئيس أركان حرب القوات المسلحة، فى تصريحات على هامش زيارته لإحدى اللجان الانتخابية بمحافظة الإسكندرية، أن «اللى شايفينه من امبارح مش انتخابات بس، دى حالة حب، الشعب بيترجمه بنزوله علشان يدلى بصوته».

وقال رئيس الأركان: «البلد محتاجة واحنا محتاجين أكثر، متوقعا زيادة إقبال الناخبين بلجان الاقتراع خلال ما تبقى من ساعات بأيام الانتخابات، نتيجة ذكاء ووعى الشعب المصرى، مشددا على أن نزول المواطنين للمشاركة فى الانتخابات يزيد من استقرار البلد»، مضيفًا: «الناس بتبص حواليها وشايفين اللى بيتم بالدول اللى حوالينا نتيجة عدم الاستقرار».

وأثنى رئيس الأركان على الشباب المصرى قائلا: «الشباب المصرى بخير وواعى وفاهم ومقدر وخايف على بلده، وكل اللى بيتقال بيحاول يقلل من جهدهم، ناس كتير مش بتحب الخير للبلد، ولكن الشباب المصرى الحقيقى هو اللى شوفناه امبارح، وخايف على بلده وبيفكر فى المستقبل ويتمنى مستقبلا أفضل للبلاد».

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق