مجدي عبد الغني لـ"شوبير": فضايحك عندي ولا نسيت الشبشب وهبة (فيديو)

الأحد، 03 ديسمبر 2017 03:39 م
مجدي عبد الغني لـ"شوبير": فضايحك عندي ولا نسيت الشبشب وهبة (فيديو)
مجدي عبد الغني
أسماء عمر

صب مجدي عبد الغني لاعب الأهلي السابق غضبه على أحمد شوبير زميله السابق في الفريق، عبر أحد البرامج التليفزيونية بسبب انتخابات القلعة الحمراء التي جرت مؤخرًا بالنادي وفاز بها محمود الخطيب نجم الأهلي السابق.
 
 
وكان أحمد شوبير أبرز المؤيدين لجبهة محمود الخطيب، فيما أفصح عبد الغني عن تأييده لمحمود طاهر وقائمته في انتخابات الأهلي.
 
وقال عبد الغني: أريد أن أشكر محمود طاهر الرئيس السابق للأهلي انطلاقًا من مباديء النادي الذي علمنا الأخلاق والاحترام، وأقول للموتورين أنا أعرف محمود الخطيب أكثر منكم لكن لي رأي الخاص ولا بدّ أن يحترم، كما تحترم أرائكم.
 
 
ووجه البلدوزر كلامه إلى أحمد شوبير زميله السابق في الأهلي قائلًا: إذا كان شوبير يتحدث عن مبادئ الأهلي، فليخبرنا أين كانت تلك المبادئ عندما سجل له مقطع صوتى من إحدى مكالماته مع "هبة "، وأين كانت تلك المباديء في سبابه لمرتضى منصور رئيس الزمالك.
 
 
وأضاف عبد الغني "يا شوبير خليك في نفسك، أنا قولتلك إعمل نفسك ما شفتنيش ومسمعتش، أن شوفتك في اتحاد الكورة بتعمل ايه بس مش هتكلم "
واستكمل عبد الغني حديثه عن استغلال شوبير لموقعه الإعلامي كمقدم برامج في إحدى القنوات لتصفية الحسابات والهجوم على خصومه قائلًا: هي القناة بتاعتك العيب مش عليك العيب على اللى ادوك الهوا، مرة شادي محمد ومرة مجدي عبد الغني هو انت هتسوقنا انت عايزنا كلنا نمشي على مزاجك ".
 
 
كما أشار عبد الغني إلى هجوم شوبير على صالح سليم القائد التاريخي للأهلي قائلًا: أين كانت المباديء عندما قلت عن صالح سليم بيشتغل عند العرب، وهاجمته في مقالتك انت ناسي، ورفعت قضية على الأهلي عندما منعوك من دخول النادي واستكملت القضية.
 
 
وقال عضو مجلس إدارة اتحاد الكرة: " انت عارف أنا مين وانتم ين يا شوبير أنا ماجيتش بشبشب، أنت قبضت اعلانات من دومتي وكله تمام عايز اكتر من كده ايه، عايز اكتر من كده ايه ".
 
 
وأضاف البلدوزر: " انت استضفت مرتضى ومعاه الملفات أنا لو منك ما استضيفهوش أصلًا، يا عم عيب كده هو لازم الواحد يقعدك في البيت عشان تحترمه، أنا ماجيبتش سيرتك بتجيب سيرتي ليه بلاش أنا بلاويك معايا كل ده عشان فلوس! ".
 
 
وهدد عبد الغني أحمد شوبير قائلًا: لو جيبت سيرتي تاني هشتري هوا واطلع اشرح كل اللي عندك، انت كان ليك مهمه لكن انا ماليش دعوه أبعد عني، انت أول من تهجم على رئيس الأهلي وولاده مش طايقينك".
 
 
وبسؤاله عن رأيه في إحدى صفحات الفيس بوك التي حملت اسم القائمة السوداء لرموز الأهلي قال عبد الغني: مين عمل القائمة دي هو انا مش من رموز الأهلي مين أهبل عمل ده احنا رموز الأهلي أى عيل صغير عامل فيه مشجع بيحب الأهلي اكتر مننا احنا كنا هنموت في طيارات عشان الأهلي وجبنا بطولات ده عيل أهبل عمل الصفحة دي أنا رمز بتاريخي ومجهودي وعرقي لا اشتريتها ولا خدتها دبلومة انا ماروحتش انتخابات الاهلي غير مرة واحدة عشان اقول راي انتوا قلبتوها خناقة!
 
وأشار عضو مجلس إدارة اتحاد الكرة إلى عدم مساندة محمود الخطيب له في الانتخابات السابقة بالقلعة الحمراء قائلًا:" هو ليه ماحدش اتكلم لما دخلت الانتخابات ومحمود الخطيب ما وقفش معايا كان واقف مع إبراهيم المعلم وما سلمش عليا وانا واقف جنبه وما قولتش حاجه ما حدش عملى حاجه هو انا خدت منصب في الأهلي من محمود طاهر ولا كنت مستنى حاجه".

 

 

 

 

 
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق