لا تكثري من التهديد بالفراق.. الهضبة يقدم روشتة علاقة عاطفية ناجحة في «هدد»

الإثنين، 20 أغسطس 2018 06:00 م
لا تكثري من التهديد بالفراق.. الهضبة يقدم روشتة علاقة عاطفية ناجحة في «هدد»
عمرو دياب

 

للفن رسالة توعوية فالأمر لا يقتصر على الترفيه والتعبير عن المشاعر ويبدو أن الفنان الهضبة تنبه لذلك فأتحفنا بأغنية "هدد" التى تنبه الفتيات لالأخطاء التى يقعن فيها وأثرها على استمرار العلاقات.

الهضبة طرح الأغنية «هدد» - ضمن ألبومه المنتظر «كل حياتى»- فلاقى الألبوم الخاص رواجا غير مسبوق حيث حقق 350 ألف مشاهدة على يوتيوب فى عدة ساعات فيما شاهد الأغنية على «فيسبوك» قرابة مليون شخص.

كتب كلمات «هدد» تركى آل شيخ، ولحنها وليد الشامى، وشملت من أخطاء الفتيات: التهديد الدائم بالفراق، وفى هذا تقول الأغنية «هدد ببعادك طب وأنا هبعد ولا هسأل فيك خليك عندك مش عندى ضيع حبنا.. يعنى لو كنت هتقدر.. هقدر وهتخسر أكتر.. ده أنا ياما اتحملت عشانك وأنت ولا هنا"الكلام الكثير الذى ليس له فائدة وفى هذا تقول الأغنية «لو سهل عليك تقول كلام مالهوش حدود أنا سهل أسيب اللى يسيب قلبى بأساه".تدخل الناس فى العلاقة وفى هذا تقول الأغنية «اسمع للناس وهسيبك بكرة الأيام هتجيبك.. لكن يا خسارة ساعتها مين هيحس بيك".تشعر حبيبها بأنها تستطيع أن تخسره بكل سهولة وفى هذا تقول الأغنية «هو اللى يبيع بالساهل ينفع وياك يتساهل.. فعلا ده أنا اللى استاهل لما آمنت بيك".تجرح كرامة الحبيب وفى هذا تقول الأغنية «على إيه أجرح كرامتى عشان تصحى غيرتي.. بس النهاردة لا يمكن أرضى أعيش كده".

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق